Smiled Ballerina

… η ανθρώπινη ζωή είναι ενας χορός…

Labuđe jezero na ledu

Sjećate li se što ste radili u nedjelju, 07. ožujka, oko 10 navečer?
Jeste li gledali HTV, možda? I, ako jeste, jeste li vidjeli ono što nam je naša javna televizija poklonila?
Da, ciljam na Labuđe jezero na ledu. Ruku na srce, javna televizija koju svi plaćamo vodi interesa o ljudima koji vode balet – prije par mjeseci dala nam je ono mučenje od moderne, Salomu. Ovaj smo put bili sretnije ruke, dobili smo Labuđe.
E, al’ na ledu.
No tema ovog posta nije kritiziranje televizije, nego onoga što smo vidjeli.
Najprije moram reći da mi je najprije bilo žao što nisam bila u Ciboni i to gledala. Jako me zanimalo kako to izgleda, ali je cijena karte od (slagat ću vam točan iznos) 250 kn bila malo previše za mene. No sad, kad sam vidjela kako je to izgledalo, jako sam sretna što sam novce dovoljne da se njima kupe špice sačuvala.
Zašto?
Krenimo redom.
Njihova stopala u klizaljkama izgledala su mi užasno nezgrapno. Znam da to nije primjedba koju treba uputiti, obzirom da je riječ o klizanju, a to se ne može raditi u špicama, no meni su njihova stopala izgledala iznimno ružno.
Nadalje klizač koji je tumačio ulogu Lude… Ta uloga ne postoji u normalnom Labuđem, no ovdje je izmišljena kako bi se popunile rupe u vremenu te kako bi se stvorio lik koji ne mora oponašati nekoga iz orginala, nego raditi ono što želi. Meni je ta uloga bila krajnje bezvezna, i nije služila ničem osim da pokaže klizačke sposobnosti.
Svjesna sam činjenice da je ovdje (uglavnom) riječ o klizačima, a ne plesačima, no rad ruku im je svejedno bio loš. Ruke su im stajale poput lopata u zraku, iz poneku iznimku. To čudi, obzirom da ti ljudi kližu Labuđe već neko vrijeme, da nisu novi u tome i da su imali dovoljno vremena da vježbaju.
Obzirom da je pozornica u Ciboni bila malena, više su se plesale solaže (i pas de deux) nego ples cijelog ansambla.
Pas de quatre iz drugog čina bio je zanimljiv i duhovit, no rad glave je bio iznimno loš. Klizačice su mahale glavama svaka na svoju stranu, i to je bilo izuzetno dekoncentrirajuće.

Ipak, ima i par iznimki: Rotbard je bio jako seksi, što inače nije, nego izgleda stvarno zastrašujuće. Možda je stvar u tome da nitko ne može klizati s ogromnim krilima i masom odjeće na sebi, pa je zato ovaj zli čarobnjak izgledao gracionzno i zgodno. Klizačima se “zalomila” i poneka četvrta pozicija, fouette je bio izvođen na vrhu klizaljke a led je dao mogućnost da se izvedu neki pokreti koju su u baletu inače nemogući.

Sve u svemu, viđeno dobiva nekakvu dvojku. Obzirom na to, treba se upitati: ako javna televizija, koju svi plaćamo, tu i tamo pusti nešto što ima veze s baletom, zašto ne vodi računa o tome što bi oni koji ga vole željeli gledati?

March 15, 2010 - Posted by | ballet show

No comments yet.

Leave a Reply

