Smiled Ballerina

… η ανθρώπινη ζωή είναι ενας χορός…

„Plešite rekreativno da biste oslobodili duh, osnažili intelekt i pročistili misli.“

Zrinka Korljan

Tekst koji je o studiju izašao u novinama/ Foto: Zrinka Korljan

Svi smo čuli za Editu Cebalo i njen plesni studio, no ne znaju svi da je Edita od malih nogu plesala klasični balet. Dva su razloga zašto smo za razgovor odabrali baš nju: jer je bila balerina i jer je veliko plesno ime u Hrvatskoj. S Editom smo razgovarali u njenom studiju, malo prije nego je započeo sat s mališanima. Ona više ne vodi satove klasike, nego radi sa tzv. super grupama – grupama talentiranije djece koja plešu u studiju.

Kako to da ste su uopće počeli baviti baletom?

Edita: Po čitave sam dane skakala po kući, pa me mama odvela na audiciju u baletnu školu u Splitu. Tamo sam plesala u klasi maestra Franje Horvata. Nakon toga sam završila Fakultet fizičke kulture (danas se zove Kinezioloski fakultet). Usmjerenje – specijalizacija – ritmika i ples.

Kako to da se niste odlučili za karijeru plesačice u kazalištu, nego ste osnovali studio?

Edita: Moja mama, učiteljica razredne nastave, upotrijebila je lukavu rečenicu „Ti voliš dobar život, lijepu odjeću , visok standard , njegu i ugodan život. Ako ostaneš u kazalištu svega toga neće biti. Oni žive na rubu egzistencije. Obrazovanjem si otvaraš vrata mogućnosti da ostvariš gore navedene stvari.” Prespavala sam noć i ubrzo otišla u Zagreb. Upisala sam faks blizak mojim interesima i opet se cijeli život bavim onim sto neizmjerno volim.

Zrinka Korljan

Tabla plesnog studija/ Foto: Zrinka Korljan

Pričajte mi o studiju…

Edita: 1984. počela sam s radomu neadekvatnom prostoru. Uredila sam ga svojim sredstvima. Danas smo u Medulićevoj. Tu su ljudi već 17 godinam pa smo kao obitelj.Oni su danas moji pedagozi i suradnici. Grupe su velike: imamo ritmiku za malce , hip – hop, jazz , klasični balet, rekreaciju za gospođe, početi ćemo sa salsom. Dosta i previše.

Koji su vaši najpoznatiji đaci?

Edita: Tomislav Petranović, Edina Pličanić, Nevena Rendeli, Tatjana Dragović, Jelena Veljača…

Gdje sve nastupaju vaši polaznici?

Edita: Na HTV-u, modnim revijama, humanitarnim događanjima, raznim eventima, koncertima itd.

Da li vi i sami još uvijek plešete?

Edita: Ne. Prestara sam za scenu, ali samo fizički. Moj duh je još u 18 – ima.

Promijenili ste ime studija iz „baletni“ u „plesni“. Zašto?

Edita: Mi danas više imamo hip – hop i jazz, nego klasiku. Uostalom, balet je umjetnost, a naš cilj je rekreacija. Stoga je plesni studio bolji naziv.

Zrinka Korljan

Edita u svojoj plesnoj dvorani/ Foto: Zrinka Korljan

Jeste li zadovoljni svojim uspjehom – ipak ste vi veliko ime na našoj plesnoj sceni.

Edita: Zahvaljujem na – veliko ime. Zadovoljna sam. Uvijek se može bolje. Sretna sam kad mi bake dovedu unuke na ples, a bake su nekad isto bile moji đaci. Znači dugoročno smo kvalitetni, trajemo. Lako je zabljesnuti, ali se treba održati u velikom gradu.

Pedagoški rad je težak. Čovjek mora biti i psiholog i mama i znalac. Sve to u jednoj osobi se teško nađe. Stoga je nas posao težak.

Vaša kći također pleše i podučava u vašem studiju. Biste li željeli da ona jednog dana preuzme vođenje njegovo vođenje?

Edita: Nina pleše ali i studira stomatologiju. Odličan je plesač, no mora još dosta naučiti na polju pedagogije. Ima smisla, no ja ne bih voljela da joj to bude zanimanje.To je težak kruh i ne garantira uspjeh.Osim toga, akademska naobrazba je nužna u današnje vrijeme.Znanje ti nitko ne može uzeti, a noga se može polomiti. I što onda?

Želite li reći nešto smo sam vas zaboravila pitati?

Edita: Ples je živi organizam. Odražava vrijeme u kojem se živi. Plešite rekreativno da biste oslobodili duh , osnažili intelekt i pročistili misli.

A onda je bilo vrijeme da Edita pođe na sat. Iako više ne predaje klasični balet, svoj posao radi s mnogo ljubavi. Želimo joj još mnogo uspješnih plesnih godina.

Snimku Edite kako vježba sa svojom plesnom grupom pogledajte u videu.

(Autor snimke: Zrinka Korljan)


December 29, 2008 - Posted by | big ballet names | , , , , , , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

