Smiled Ballerina

… η ανθρώπινη ζωή είναι ενας χορός…

Mali vodič za buduće balerine

U Zagrebu postoje tri studija koja pružaju poduku iz klasičnog baleta i odraslima. Budući da se polaznici često se kolebaju koji studio odabrati – kako radi broja sati i cijene, tako i radi baletnog pedagoga, donosimo mali pregled ova tri studija.

bsec

Foto: Zrinka Korljan

Zrinka Korljan

Iskaznica Baletnog studija Edite Cebalo/ Foto: Zrinka Korljan

Baletni/plesni studio Edite Cebalo osnovala je 1984. Edita Cebalo.

U grupi za odrasle baletni pedagog je Ivana Ovčarić, koja ima diplomu baletne akademije iz Budimpešte. Ona održava jedan sat tjedno, nedjeljom, i u grupi je dvadesetak djevojaka (uglavnom srednjoškolki). Za ta četiri sata mjesečno platiti ćete 140 kn (ako plešete samo balet, a ako ste u studiju na još nekom plesu plaćate 10 kn manje). Poslije svakog sata profesorica vrši prozivku, a nedavno su svi polaznici dobili svoje iskaznice.Ovaj studio ima jako dobru dvoranu. Jedna od polaznica, Marta, rekla nam je ovo: „U studiju je super, osjećam se super svaki put kada izađem iz njega kao što i kada uđem u njega. Profesoricu bolju nismo mogli dobiti.“ Marta dodaje kako zna da mora puno raditi, ali da definitivno namjerava nastaviti plesati, i to baš u ovom studiju. „Upoznala sam neke zbilja super ljude, i stvarno se sprijateljila s njima.“ – dodaje.

libersance

Foto: Zrinka Korljan

Liberdance je studio koji postoji od 1979., a osnovao ga je Rajko Pavlić.

Pedagoginja klasike je poznata balerina Silva Muradori, koja s početnim i naprednim stupnjem radi tri puta tjedno (utorkom, četvrtkom i subotom). Za ta tri sata studiju plaćate 280 kn, no izaći će vam u susret ako izostanete par puta tokom mjeseca (nepisano pravilo je da se plaća onoliko koliko se pleše). Studio ima lošiju dvoranu i ne vrši se nikakva kontrola dolazaka. U grupi ima tridesetak djevojaka i dečkiju, a uglavnom je riječ o studentima.

Monika, polaznica ovih satova, rekla nam je: „U plesnom studiju mi je, za sada, prilično dobro, jer mi treninzi i vremenski period u kojem se odvijaju odgovaraju, a relativno sam zadovoljna i s ambijentom u kojem se trening odvija.“. Za nju je balet dosta težak, jer nikad prije nije plesala, ali nema namjeru odustati od satova. „Profesorica mi se na početku činila vrlo strogom, ali kako vrijeme odmiče, shvaćam da ima svoj princip podučavanja i želi da damo sve od sebe, da pamtimo korake, da napredujemo i iskoristimo sav potencijal koji imamo.“ – dodaje.

Zrinka Korljan

Prostorije Mađarskog društva, gdje Kelkope imaju tečajeve klasike/ Foto: Zrinka Korljan

Kelkope su profesionalni plesni ansambl koji postoji od 1993.

Donedavno je baletna pedagoginja bila Ana Samovojska, no ona je ove godine otišla na akademiju u Rotterdam, pa je mijenjaju Lidija Herceg i Deana Gobac, obe profesionalne balerine. Pleše se triput tjedno (utorkom, četvrtkom i petkom), a plaća se ovisno o tome dolazite li na dva ili sva tri sata (za dva tjedno plaćate 230 kn, a za tri 280 kn). Dvorana je nova, iako još uvijek nije postavljen plesni pod, a manjkaju i ogledala. Grupa je manja nego u drugim studijima, broji samo desetak članova, a imaju i jednog dečka.
Tena, koja ove satove pohađa već pet godina, rekla nam je kako misli nastaviti s baletom u ovom studiju. „Uživam, zabavljam se, napredujem, pozitivna je i podržavajuća atmosfera, imam prostora izražavati se, osjećam se dobro i najvažnije – plešem!“ – kaže ona. Misli i da cijena nije visoka, a jako je zadovoljna i sa ljudima koji plešu s njom u grupi. „Dobra sam si sa većinom u smislu druženja izvan dvorane, a s ostalima vjerujem da sam u dobrim odnosima, odnosno ne osjećam distanciranost.“ – dodaje.

Nakon malog pregleda onog što dobivate u zagrebačkim studijima, preostaje vam samo kupiti baletne papuče i krenuti na treninge. Još uvijek se možete prijaviti, iako vam neće biti lako uhvatiti korake, s obzirom na to da su treninzi počeli prije više od mjesec dana. No, s obzirom da je ovdje riječ o odraslim plesačima, čini se da nikad nije kasno početi.

November 11, 2008 - Posted by | ballet schools | , , , , , , ,

11 Comments »

  1. klub boške korošec je super

    Comment by ja | September 10, 2009

  2. Prvi put čujem za taj studio. Pogledala sam web site, i staviti ću ga na popis mjesta gdje se može plesati balet.
    Ali zanima me – a teško mi se snaći na onoj stranici – da li se tamo mogu upisati i stariji ili je to samo za klince?

    Comment by zrinkakorljan | September 19, 2009

  3. neznam…ja samo znam bošku…mislim da se može valjda ima i cura s faksa

    Comment by ja | January 10, 2010

  4. Čula sam se s Boškom, i namjeravam napraviti priču s njom, ali nikakako nemam vremena…
    Pa kad stignem rado ću vidjeti što kako taj studio izgleda i što se tamo radi…

    Comment by zrinkakorljan | January 10, 2010

  5. Kao prvo, jako je lijepo vidjeti da postoje mladi ljudi koji toliko uzivaju u baletnoj umjetnosti. Nadam se da ce toga biti jos. Molila bih te samo da napomenes da postoji stanovita razlika izmedju profesionalnih baletnih skola, koje se priznaju kao redovne srednje skole i plesna studija koja isto tako mogu imati kvalitetne pedagoge ali su ipak mjesta gdje je ples kao i balet uci rekretivno po principu tecaja plesa i gdje se ne dobije diploma baletnog plesaca i pedagoga. Ako nista, iz postovanja prema curama koje su u zagrebackoj osnovnoj i srednjoj skoli ostavile cijelo svoje djetinjstvo i mladost, krv znoj i suze da bi dobili tu diplomu i danas predavali ili plesali…ili nazalost zbog svih stresova koje su prozivljavali tamo nazalost odustali.
    Hvala

    Comment by Ana | September 10, 2010

  6. Pozdrav,
    jasno mi je što želiš reći, i potpuno si u pravu, ali mislim da je svima jasno da se u studijima ne može dobiti nikakva diploma i ništa što bi nekome od polaznika omogućilo profesionalno bavljenje plesom.
    To što ja stavim u naslov “balerine” umjesto “rekreativne plesačice osnova klasičnih baletnih tehnika”, jasno je, stavim radi ekonomičnosti izraza. Ipak sam ja novinarka🙂
    Tako da, žao mi je ako misliš da se iz mojih tektova ne vidi nikakav respekt prema ljudima koji su školu završili. Ja pišem rekreativcima jer kao rekreativka jedino to i mogu.

    Comment by zrinkakorljan | September 23, 2010

  7. bok,
    ovako: ja sam neko kratko vrijeme išla kod Boške, doduše ne na ‘štangu’ (to je kod nje ‘klasični’ đir) nego na plesnu rekreaciju (miks raznih koraka i plesova) – i nije loše, osim što je podrumski prostor, ne baš velik, ali uvijek se osjeti miris(?) vlage, što je mene ‘otjeralo’…drugo moje iskustvo je predivno, ali nažalost više ne postoji: plesni studio Step, vodila ga je Zrinka (ne sjećam se više prezimena), prekrasan prostor (ugao Bauerove i Zvonimirove), super korepeticija (doduše s CD-a, ali ‘klasična’ – klavirska), odlično vodstvo – ali nema više! ako netko zna za nove zrinkine pokušaje, ili za nešto slično – jedva čekam!
    Pozdrav od (još jedne) tražiteljice tečaja klasike za odrasle🙂

    Comment by irena lardar | November 8, 2010

  8. a što je sa studijem TALA? zar nemaju i oni u ponudi klasični balet?

    Comment by irena lardar | November 8, 2010

  9. Bok,
    o Boški ne znam gotovo ništa, iako stalno namjeravam napraviti priču i o njenom studiju, ali nikako vremena. Ne znam nijednog njenog polaznika, tako da stvarno pojma nemam kako je tamo.
    A što se tiče tvoje (možemo na ti, zar ne?) profesorice Zrinke imam prijedlog – moju profesoricu Ivanu. Ja često kažem da bi ta žena mogla navesti komad drveta da u nedjelju ujutro pleše (naime, jedan od termina je nedjelja ujutro). Uz nju čovjek stvarno zavoli balet i ona je ta koja je mene svojom ljubavi prema plesu i prekrasnim pedagoškim pristupom navela da se zaljubim u balet i dovela me do svega ovoga.
    Inače, preselila sam blog na adresu http://www.balet.com.hr, pa me posjeti tamo. Ako imaš neke baletne fotke, ili želiš s nama podijeliti svoju baletu priču, biti ćemo (ću) jako sretna!

    Comment by zrinkakorljan | November 9, 2010

  10. Baš sam nedavno pisala o Tali na novom siteu, pa baci pogled🙂

    Comment by zrinkakorljan | November 9, 2010

  11. Evo odgovora za onog kkkoji je pitao jer se mogu upisat i stariiji:NARAVNO DA DA

    Comment by lara | January 6, 2011


Leave a Reply

